Temmuz 2024'te Kızıldeniz'deki nakliye aksamaları, küresel tedarik zincirlerini önemli ölçüde etkiliyor. Bu durum, Husi isyancılarının Kızıldeniz'de kargo gemilerine ve tankerlerine saldırması sonucu ortaya çıktı. Suez Kanalı'ndan geçemeyen gemiler, Afrika'nın güneyini dolaşarak daha uzun ve maliyetli bir rotayı takip etmek zorunda kalıyor (J.P. Morgan | Official Website) (Cyprus Shipping News).
Bu kriz, küresel konteyner ticaretinin %30'unun geçtiği Suez Kanalı'nın devre dışı kalmasıyla birlikte, nakliye maliyetlerinde büyük artışlara ve bazı güzergahlarda neredeyse beş katına çıkan fiyat artışlarına neden oldu. Bu artan maliyetlerin, ithal edilen ürünlerin fiyatlarına da yansıması bekleniyor. J.P. Morgan'a göre, bu aksaklıklar küresel çekirdek mal enflasyonuna 0.7 puan, genel çekirdek enflasyona ise 0.3 puan ekleyebilir (J.P. Morgan | Official Website).
Kriz, sadece Asya-Avrupa rotalarını değil, Maersk gibi büyük nakliye şirketlerinin tüm küresel ağını etkiliyor. Bu durum, gemilerin alternatif rotalara yönlendirilmesine ve bu nedenle büyük limanlarda yoğunluk ve gecikmelere yol açıyor. Ayrıca, Asya'dan yapılan ihracatlar, mevcut durumdan daha fazla etkileniyor (Home) (Cyprus Shipping News).
Bu gelişmeler, lojistik sektöründe ve tedarik zincirlerinde uzun vadeli stratejik değişikliklerin gerekliliğini ortaya koyuyor. Şirketler, bu tür aksaklıklara karşı daha dayanıklı hale gelmek için tedarik zincirlerini çeşitlendirme ve alternatif taşımacılık yolları planlama gibi stratejiler geliştiriyor (Home).
Büyük fikirlerinizi taşırken sınırları aşın.